söndag 5 december 2010

Låt killarna hålla på

Nu läser den gamle grånande D&M att fullblodsgalningen Balotello inte bara beter sig så där vardagligt osmakligt, så där glida runt med sedelbunt a la 55 000 SEK och på frågan om orsak, svarar ”för att jag är rik”, -inte så. Inte på det där vanliga nyrik- och dumsättet, utan att han nu även har börjat bråka på träningen. Nu är ju Balotello inte känd för att vara fredsmäklare, diplomat eller relationskonstnär, det där med bråk på träningar är ju heller inget nytt och D&M förvisso en surstinkande cyniker. Men med en agent som borderline-Raiola så är Balotellos bråk självklart ett välregiserat skådespel. Killen vill hem till modershuset i Milano och har tagit första steget i en klassisk och så lättigenkännlig zlatanraket.

Eftersom klubben Balotello spelar för (nåja, han spelar nog mest för sig själv, så i stället skriver vi väll; i) inte bara är en skitklubb som D&M å det grövsta ogillar, utan även är snorrik utan dess like, hoppas vi alla soffpotatisar of the world united, att de (shitty) bara gillar läget, skickar iväg killen till föreningens juniorlag och låter honom spendera resterande kontraktstid, förvisso rik som ett troll, men även utestängd från all tävlingsfotboll som finns. Då kanske han, och hans likar, lär sig någonting nytt. Någonting annat än vad de redan vet. Någonting som inte riktigt stämmer in i den värld där jag alltid får som jag vill. I den värld där jag kan bete mig precis hur j-la korkat jag önskar, bara för att jag är rik och talangfull fotbollsspelare eller dito agent.

För vi kan tycka vad vi vill om shittys pengar och den enorma makt de ger klubben, men om de blekblå plötsligt skulle få för sig att använda sin monetära trollstav till någonting gott, en endaste gång i världshistorien, aka för en j-la gångs skull, så har de här och nu ett gyllene läge.

Snälla, skitcity, släpp inte denna chans. Låt killen (och hans apskalle till agent) tyna bort i matchlöshet på fotbollens bakgård. Låt honom sluta i ett putsningsbås bland a-lagsspelarnas brungeggiga skor, med en borste i ena handen och en tub skokräm i andra. Då kanske han kan börja att använda eventuella kognitiva förmågor till att fundera på hur det här nu gick till.

2 kommentarer:

  1. Helt underbart, du är bland det enda positiva jag någonsin sett ur Arsenal Sweden tack vare din medverkan i kanonmagasinet (som f.ö. verkar vara ett ölrecensionsblad samt stavfelsparadis). Tänker lusläsa detta som jag lusläser bloggarna på Arsenal Sweden (för att hålla mig uppdaterad, en av de få bra sakerna) och räknar iskallt med att jag kommer njuta lika mycket som jag gjort när jag spart dina texter i kanonmagasinet till sist och bara myyyyser.

    SvaraRadera