måndag 31 januari 2011

Kvartsamtal

Hej, välkommen in, stig på. Vad bra att du kunde komma med så här kort varsel. Jag vet, det är lite trångt här på mottagningen i dag, det är ju ofta det på måndagar, gick det bra att hitta en parkeringsplats för resten? Ja, vad bra, varsågod och sitt, ta gärna en google translation där ur burken, jag tror även det finns både Woxikon och Babel Fish. Eller du, prova gärna en Lexin, om du känner dig mer som en man av folket. Jag har hört att den är rätt okej, faktiskt.

Jag önskar att jag hade kunnat bjuda på någonting mer mustigt, kanske ett Bourgogne eller något från Loiredalen, men, ja nu är det ju på arbetstid så vi får hålla oss till te. Önskar du mjölk i? Nähe, okej. Graden av anglofili är ju som du vet skiftande, så kan det vara. Du, dunsovsäcken du brukar ha på dig på matcherna, den får du gärna hänga av dig på tamburmajoren där till vänster. Tack, jag menar, no offence men, när det gäller estetik är du ju ingen Carlo Ancelotti direkt. Okej.

Jo, anledningen till att jag har kallat dig idag är att vi, skall vi säga, denna dag liksom är in between days. Vi var inne på det förra veckan, dagen före Tractor Boys-returen, men idag är vi ju bokstavligen mellan två dagar. Och det är här som jag fångades av en fundering jag känner att jag behöver bolla med dig.

Du, igår när vi mötte Terriers, så valde du att starta med Nasri. Mot ett lag som ligger i League One? Förvisso trea, men ändå ett par snäpp under vår nivå, eller hur? Hur tänkte du då? Jag menar, du valde att köra med en centrallinje bestående av Almunia, Squillaci, Denilson och Diaby. Detta toppat med en Bendtner på högerkanten. Det borde indikera på att du såg läget som ganska säkert, helt ofarligt och rakt igenom lugnt. Med all rätt!

Och jag vet att ingen kan se in i framtiden, inte ens du. Men varför riskera Nasri? I detta tidiga stadie av kuppen, mot ett motstånd som Huddersfield? När du uppenbarligen hade en tillfrisknad Rosicky att tillgå? För om du kan spela med halvfigurer som de i den tidigare nämnda centrallinjen, ja, då borde väll Rosickys kompetens ha dugt alldeles lysande. Eller?

Två dagar före en urviktigt match mot Toffies, två veckor före vi tar emot guds gåva till världsfotbollen, eller i varje fall till Katalonien? Jag menar Toons borta, visst är det en svår nöt att knäcka, Wolves hemma med vårt nya hemmafacit, likaså, absolut. Men att spela den spelare som varit mest framträdande under säsongen, mot ett lag som ligger 44 placeringar lägre än oss i ligasystemet. När vi har något så när häng på ligan och just skall gå in i CL-slutspel.

Nej, den kan du inte vara nöjd med, bäste herrn. Med all respekt, den matchningen kan du inte ta med dig som någonting positivt. Nu får du här, till nästa gång, en hemuppgift. Jag tycker du löst målvaktsfrågan bra. Jag förstår att Almunias framträdande igår mer var en trevlig gest, en vänlig klapp på axeln, och det var fint av dig. Men till nästa gång vi ses, så vill jag att du tar en fundering på det här med rotation. För åtta killars byte inför Wigan blev ju inte helt lyckat. Och hur det gick med att sätta Nasri mot Huddersfield, såg vi ju.

Ta med dig detta nu, i alla välmening. Okej?

Ja, det är bra. Tack för idag. Hälsa frugan och dottern, mår de bra förresten? Jaha, på språkresa i Brighton, jaha, vad trevligt, men behöver hon det? Jaja, jo så kan man tänka, mycket annat i livet än språk, att lära sig på så kallade språkresor. Jo, D&M känner till fenomenet. Och Mallis med frugan? Långweekend? Tar Rice över då eller? Nähä, Henry och Keown? Som en inkilningsprocess inför framtiden? Vilken bra idé, den tar jag med mig.

Okej, tack för idag. Var försiktig i trappan, den lär vara väldigt hal så här års. Hej då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar